WOLIN. woj. zachodniopomorskie. KOŚCIÓŁ ŚW. MIKOŁAJA

wg: https://musicamsacram.pl/instrumenty/opis/2233-Wolin-Kosciol-sw-Mikolaja

Instrument został zbudowany w roku 1960 dla kościoła w Neuss koło Düsseldorfu. Dysponował wówczas 32 głosami. W roku 2015 firma organmistrzowska Zdzisława Mollina dokonała translokacji organów na obecne miejsce. Instrument został umieszczony w nowej szafie oraz rozbudowany o 8 głosów, które umieszczono w sekcji pozytywu na balustradzie chóru muzycznego. Dokonano również wymiany obudowy stołu gry, montażu nowych manubriów i nowego manuału oraz instalacji setzera (10 000 kombinacji). Projekt prospektu wykonała Elżbieta Graboś, projekt dyspozycji dr Bogdan Narloch, a intonację Jerzy Kukla. Instrument został poświęcony 18 września 2016 roku, a inaguracyjny koncert wykonał dr Bogdan Narloch. Stół gry umieszczony jest za pozytywem, grający siedzi twarzą do prezbiterium. Skala manuałów: C-g3; skala pedału: C-f1.

TARNOBRZEG. woj. podkarpackie. Klasztor O.O. Dominikanów    

wg: https://musicamsacram.pl/instrumenty/2275-tarnobrzeg-kosciol-wniebowziecia-nmp-dominikanow

„W latach 2018–2021 instrument przeszedł częściową przebudowę wraz z remontem generalnym wg ogólnej koncepcji miejscowego organisty Mariusza Rysia. Prace obejmowały m.in. poszerzenie chóru muzycznego, przebudowę szafy, czyszczenie piszczałek, intonację, strojenie oraz modernizację stołu gry. Były one możliwe dzięki pozyskaniu środków z Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Projekt architektoniczny szafy organowej autorstwa artysty plastyk Elżbiety Graboś, która również wykonała jej malowanie oraz ornamenty. Szafa w kolorze czerwieni alizarynowej nawiązuje do barwy sukni Matki Bożej Dzikowskiej i obrusu na cudownym obrazie w sanktuarium. Wykonawcą szafy był zakład stolarski Jana Kopcia z Dymitrowa Dużego w gminie Baranów Sandomierski, zaś prace organmistrzowskie przeprowadziła firma Grzegorza Stawowego z Woli Baranowskiej. Stół gry wyposażono system sterowania i Setzer wykonany przez Jerzego Ordona z Krakowa. Dodano nowe głosy: Krumhorn 8’ w manuale III, Vox coelestis 8’ w manuale II oraz Bourdon 16’ w manuale I w miejsce Kwintadeny 16’. Zmieniono ustawienie stołu gry w celu polepszenia warunków odsłuchu. Grający siedzi plecami do prezbiterium. Sekcja manuału III znajduje się w pozytywie na balustradzie chóru muzycznego.”